Jag har slut på utrymme på min iPhone och vill ha en app som kan rensa bort dubbla foton, ta bort skräpfiler och optimera lagringen effektivt. Några rekommendationer för en pålitlig rensningsapp skulle vara fantastiskt.
Omfattande Recension av iPhone Rengöringsappar
Utforskar världen av iPhone rengöringsappar och testade några populära alternativ för att avgöra vilka som verkligen frigör värdefullt lagringsutrymme och effektivt tar bort duplicerade foton. Här är en genomgång av mina fynd:
Bästa Valet: Klyftig Rengörare - Bästa iPhone Rengöringsappen
Funktioner:
- Radera liknande eller duplicerade foton utan ansträngning.
- Hitta och radera stora videor för att optimera lagringen.
- Komprimera Live-bilder för mer platsbesparing.
- Ta bort oanvända skärmdumpar som fyller ditt galleri.
Betalversion och Priser:
Gratis att använda – Denna app sticker ut genom att vara utan annonser, gratis användning och absolut inga dolda kostnader.
Vad som Gör Den Enastående:
100% gratis – Till skillnad från de flesta appar som överöser dig med betalväggar eller begränsningar, har Klyftig Rengörare inga sådana.
Supersnabba skanningar – Den analyserade mitt galleri (med tusentals foton) på bara tre minuter.
AI Sortering – Hittade dubbletter, suddiga bilder, och rensade upp mitt fotokaos utan större ansträngning.
Resultatorienterat – Lyckades frigöra hela 32 GB från mitt bibliotek, vilket lämnade det rensat och organiserat.
Nackdelar:
Ingen funktion för att rensa e-post eller kontakter – Medan andra appar kan hantera e-postinkorgar eller kontaktduplicat, fokuserar denna på visuella filer.
AI-sorteringsbrister – Ibland valde den ‘bästa’ bilderna felaktigt vilket krävde manuell kontroll.
Omdöme:
4,9/5
Med sin fantastiska prestanda för en gratisapp hävdar Klyftig Rengörare enkelt titeln som bästa iPhone rengöringsapp för användare som söker ett enkelt och kostnadsfritt alternativ.
Ytterligare Information:
- Se den i användning: https://www.youtube.com/watch?v=PJZfJnOUmRE
- Läs fler recensioner på InsanelyMac: Bästa AI Rengöringsappar för iPhone
- Besök dess officiella sida: Klyftig Rengörare för iPhone
- Kolla en informativ Reddit-tråd: Hur man raderar duplicerade foton på iPhone
- Utforska Macgasms recensioner: iOS Rengöringsappar Recensioner
- Engagera dig i användardiskussioner: Klyftig Rengörare App på Reddit
Andraplats: Rengöringssats
Funktioner i Gratisversionen:
- Grundläggande filrengöring finns tillgängligt men kräver att man tittar på annonser före rengöring.
- Hantering av kontakter och kalender.
Betalversion och Priser:
- Annonsfri upplevelse och obegränsad rengöring.
- Extra funktioner inkluderar komprimering av videor, internet-hastighetstest och filgömning.
- Övriga förmåner: Widgetar, enhets- och webbsäkerhet, laddningsanimationer.
- Priser: $5,99 (per vecka), $29,99 (per år).
Fördelar:
Innehåller en 7-dagars provperiod för att utforska premiumfunktioner.
Stöder foto- och videoorganisation för enkel rengöring.
Erbjuder skydd för enheter, Wi-Fi och webbläsning.
Lätt att navigera med ett intuitivt gränssnitt.
Nackdelar:
Annonser kan kännas störande i gratisversionen.
Omdöme:
4,6/5
Rengöringssats levererar en premiumupplevelse även med dess gratis provversion. Dess mångsidighet, packad med bonusverktyg som videokomprimering och säkerhetsåtgärder, gör det till ett starkt val för användare som önskar mer än bara grundläggande rengöring.
Tredjeplats: Rengöringsapp - Telefonlagringsrengörare
- Rensa upp till 15 foton eller videor åt gången.
- Funktion för Hemligt Utrymme (stödjer annonser).
- Grundläggande åtkomst till Kontakt- och E-posthanterare.
Betalversionens Funktioner och Priser:
- Full åtkomst till alla funktioner, obegränsad användning och premiumfunktioner som videokomprimering, hemlig lagring med mera.
- Priser: $6,99/vecka eller $39,99 för engångsbetalning.
Fördelar:
Du kan prova de flesta funktionerna utan att binda dig till betalningar eller tester.
Omfattar en mängd verktyg, från rengöring till filkryptering.
Nackdelar:
Upptäcker ibland ‘liknande’ foton felaktigt.
Veckoprenumerationen är dyrare än konkurrerande appar.
Omdöme:
4,0/5
Denna app glänser med sitt prisvärda livstidsalternativ och omfattande funktioner. Dock minskar små irritationer som felmärkta foton och relativt höga veckokostnader appens appeal.
Hedersomnämnande: Rengöringsguru
- Tyvärr finns inga funktioner tillgängliga utan uppgradering till betalversionen.
Betalversionens Funktioner och Priser:
- Inkluderar unika funktioner som ‘sveprengöring’, smart rengöring för foton/videor, videokomprimering och kontaktledning.
- Betalnivåer:
- $7,99/vecka för Pro-version.
- $6,99/vecka för Lätt-version.
Fördelar:
Elegant och modernt användargränssnitt.
Erbjuder e-postrengöring, vilket är ovanligt i andra appar.
Snabb skanningsprocess.
Nackdelar:
Ingen testversion eller gratisversion att prova funktionerna.
Betalplanerna saknar flexibilitet, då endast veckovis fakturering är tillgänglig.
Omdöme:
4,0/5
Medan Rengöringsguru introducerar en polerad design och unika verktyg som e-postrengöring, kan dess begränsade prenumerationsalternativ och frånvaron av gratisfunktioner avskräcka användare som söker kostnadseffektiva lösningar.
Slutliga Tankar
Vid val av en iPhone rengöringsapp sätter Klyftig Rengörare utan tvekan ribban med sitt fria, kravlösa tillvägagångssätt. För användare som värdesätter ytterligare funktioner som säkerhetsfunktioner eller förbättrad filhantering erbjuder dock Rengöringssats och Rengöringsapp starka alternativ.
För ytterligare rekommendationer, ta gärna en titt på dessa resurser:
Ärligt talat, de flesta iPhone-rensningsappar är lite av en bluff—antingen fulla med annonser eller dolda prenumerationsavgifter. Med det sagt verkar Smart Rengöring faktiskt vara en liten pärla. Den är gratis (alltså verkligen GRATIS) och gör ett bra jobb med att ta bort dubblettfoton, stora videor och slumpmässigt skräp som fyller upp ditt lagringsutrymme. Jag såg @mikeappsreviewer rekommendera den, och efter att ha provat själv lyckades jag frigöra cirka 20GB… inga prenumerationer, inga irriterande pop-ups. Det är ganska ovanligt nuförtiden.
Men här är var jag kommer att skilja mig: Jag skulle inte kalla Smart Rengöring perfekt. Dess AI är inte felfri—jag gick igenom några “suddiga” foton som den föreslog att radera, och några var faktiskt ganska okej. Så du behöver dubbelkolla lite här och där, vilket är lite irriterande men hanterbart. För en gratis app, dock? Svårt att slå.
Om du är okej med att spendera lite pengar är Rensningskit inte dåligt heller (också nämnt av @mikeappsreviewer). Men den är väldigt prenumerationstung, och när provperioden tar slut kommer du att känna av det. Jag kan personligen inte rättfärdiga $5.99 i VECKAN bara för att rensa min telefon.
Om du värdesätter snygg design och kan hantera att betala, är Rensningsguru ett annat alternativ, men låt oss vara ärliga: att tvingas betala bara för att testa funktioner känns förlegat. Håll dig till Smart Rengöring om du inte är desperat efter extragrejer som e-postrensning.
Ärligt talat, att lista ut vilken som är den mest effektiva iPhone-rensningsappen är lite som en cirkus – så många appar som påstår sig vara den heliga graalen men som slutar med att dumpa annonser eller låsta funktioner på dig. Jag har testat några, och medan jag tycker att @mikeappsreviewer och @cazadordeestrellas träffade rätt med Smart Renare, har jag blandade känslor.
Smart Renare gör exakt vad det säger. Det är verkligen helt gratis (vilket känns som att hitta en enhörning nuförtiden), och det är en räddare för lagringsutrymme för saker som dubbla bilder och gigantiska videofiler. Jag testade det i desperation (min telefon skrek efter utrymme) och jag rensade bort omkring 15GB skräp på en gång utan att betala en krona. Stort plus.
MEN – och här skiljer sig åsikterna lite – förvänta dig inte att det är perfekt. Dess AI för att välja de bästa dubbletterna kan vara, öh, “suspekt”. Den ville radera några av mina bästa selfies… oförskämt. Om du är typen som sparar sentimentalt suddiga bilder (skyldig), kommer du förmodligen behöva dubbelkolla förslagen. Lite irriterande, men ändå värt det för en gratis app.
När det gäller alternativ, nämnde @mikeappsreviewer Rensningskit. Det har fler funktioner som videokompression och internetsäkerhet, men låt oss inte ignorera den prenumerationen. 69 kr I VECKAN?? Man kan lika gärna skaffa ett gymkort och gråta över det istället. Rensningsguruns eleganta design? Absolut. Men att tvinga användare att betala direkt – nej, känns skumt.
För mig är Smart Renare det självklara valet om du bara vill rensa skräp utan att binda dig till ytterligare en prenumeration. Det är inte felfritt, men hej, det är inte jag heller, och det gör jobbet utan att tömma min plånbok. Om du letar efter felfri perfektion, lycka till – du kan lika gärna skaffa en extern hårddisk i det här fallet.