Vilken är den bästa gratisappen för att städa upp iPhone?

Jag behöver hjälp med att hitta den bästa kostnadsfria appen för att rensa upp lagringsutrymmet på min iPhone. Det håller på att ta slut på utrymme, och jag är överväldigad av alla appalternativ. Jag letar efter något som är gratis, pålitligt och enkelt att använda. Några rekommendationer?

Utforska iPhone-rensningsappar: Vilka är verkligen värda din tid?

Efter att ha testat en mängd olika iPhone-rensningsappar för prestanda, funktioner och användarvänlighet har jag begränsat ner till de som faktiskt levererar vad de lovar. Den här guiden är utformad för att hjälpa dig förstå höjdpunkterna, begränsningarna och det övergripande värdet av varje app. Här är vad jag upptäckte.

:1st_place_medal: Bästa valet: Smart Rensare

Kolla in Smart Rensare - Bästa iPhone-rensningsappen

Funktioner:

• Tar bort liknande och dubbla bilder
  • Identifierar och tar bort stora videor
  • Komprimerar Live Photos för att spara utrymme
  • Rensar oanvända skärmdumpar

Finns det en betald version?

Den här appen är helt gratis – inga annonser, inga premiumnivåer, inga dolda avgifter.

Fördelar:

:heavy_check_mark: Verkligen gratis: Till skillnad från många appar som låser användbara funktioner bakom betalväggar eller överöser dig med annonser är Smart Rensare helt gratis utan användningsbegränsningar.
:heavy_check_mark: Effektiv skanning: Rensade mitt fotogalleri från dubbletter på bara 3 minuter.
:heavy_check_mark: Imponerande AI-sortering: AI:n flaggade framgångsrikt dubbla och suddiga bilder för radering.
:heavy_check_mark: Stort utrymmesvinst: Frigjorde hela 32 GB lagring, vilket förbättrade organisationen utan ansträngning.

Förbättringsområden:

:heavy_multiplication_x: Ingen e-post- eller kontaktrensning: Vissa konkurrerande appar erbjuder den här funktionen.
:heavy_multiplication_x: AI-brister: Ibland valdes oväntade foton som ‘bästa’, vilket krävde manuell granskning.

Slutomdöme: :star: 4,9/5

Smart Rensares robusta gratiserbjudande gör den tveklöst till den bästa iPhone-rensningsappen. Dess användarvänlighet och imponerande lagringsoptimeringsförmåga gör den oumbärlig för iPhone-användare.

Läs mer:

Andraplats: Rensningskit (Tidigare Smart Rensare)

Utforska Rensningskit

Gratisversion:

• Begränsad foto- och filrensning som kräver att man tittar på annonser
  • Kontakthantering och kalenderorganisation

Betalda versionens funktioner (Från 5,99 USD/vecka):

• Obegränsad lagringsrensning och videokompression
  • Säkerhetsfunktioner (webb- och Wi-Fi-skydd)
  • Laddningsanimationer och enhetswidgets
  • Internet-hastighetstester
  • Annonssfri användning

Vad sticker ut:

:heavy_check_mark: Testmöjlighet: En 7-dagars gratis provperiod låter användare utforska premiumfunktionerna utan åtagande.
:heavy_check_mark: Multifunktionalitet: Förutom rengöring erbjuder appen säkerhetsförbättringar och verktyg för mediehantering.
:heavy_check_mark: Användarvänlig layout: Filorganisation är enkelt tack vare dess intuitiva design.
:heavy_check_mark: Skyddsfunktioner: Inkluderar Wi-Fi-, webb- och enhetssäkerhetsverktyg.

Begränsningar:

:heavy_multiplication_x: Annonser beroende: Annonser är minimala men oundvikliga i gratisversionen.
:heavy_multiplication_x: Dyr prenumeration: Prenumerationen kan kännas dyr jämfört med alternativ.

Slutomdöme: :star: 4,6/5

Rensningskit passar användare som söker extra funktionalitet utöver rengöring. Även om annonser inte är för störande kan det kännas värt att investera i den funktionsrika premiumversionen.

Tredje plats: Rensarapp – Lagringsrensare för iPhone

Läs mer om Rensarapp

Detaljer om Gratisversion:

• Begränsning till att rensa 15 foton/videor
  • Åtkomst till funktioner som hemlig lagring och kontakthanterare efter att ha sett annonser

Betald version (Från 6,99 USD/vecka):

• Obegränsad användning utan annonser
  • Avancerad rensning av liknande foton
  • Hemlig lagring och e-postrensare

Fördelar:

:heavy_check_mark: Funktionstillgänglighet: Till skillnad från andra appar är de flesta funktioner tillgängliga i gratisversionen för att låta dig utvärdera kapabilitet först.
:heavy_check_mark: Brett utbud av funktioner: Rensning, lagringsskydd och mer – allt bekvämt implementerat.
:heavy_check_mark: Ny användarvänlig gränssnitt: Enkel, stilren och effektiv navigering.

Utmaningar:

:heavy_multiplication_x: Inkonsekvent noggrannhet: Vissa bilder som markerades som dubbletter var faktiskt klart olika.
:heavy_multiplication_x: Högre kostnader: Veckoprenumerationspriset är högre jämfört med andra.

Slutomdöme: :star: 4,0/5

Ett stabilt alternativ med utmärkt tillgänglighet för gratisanvändare, men vissa brister i märkning och prissättning håller den tillbaka lite.

Hedersomnämnande: Guru Rensare

Upptäck Guru Rensare

Gratisversion:

Ingen. Inga gratisfunktioner finns tillgängliga för testning.

Betalda versionens funktioner (Från 6,99 USD/vecka):

• Smart foto/video-rensning
  • Svepa-rensningsfunktionalitet
  • Kontakt- och e-postrensning
  • Gömda lagrings- och widgetverktyg

Fördelar:

:heavy_check_mark: Inga annonser: En renare och distraktionsfri användarupplevelse.
:heavy_check_mark: Stilrent gränssnitt: Modernt, tilltalande design ihop med snabba skanningar.
:heavy_check_mark: E-postrensare: En unik funktion som sällan finns hos konkurrerande appar.

Nackdelar:

:heavy_multiplication_x: Inga testfunktioner: Gratisanvändare får inte testa dess erbjudanden innan registrering.
:heavy_multiplication_x: Oflexibel prissättning: Endast veckobetalningsplaner erbjuds, vilket kanske inte passar alla.

Slutomdöme: :star: 4,0/5

Guru Rensare passar användare som är redo att satsa på en premiumplan. Medan gränssnittet och funktionaliteten är enastående gör prissättningsmodellen och bristen på gratis testning den mindre tillgänglig.

Slutsats

Varje app på den här listan riktar sig till olika behov och budgetar. Om du letar efter ett helt gratis verktyg utan några kompromisser är Smart Rensare det självklara förstahandsvalet. För dem som är villiga att betala för ytterligare funktioner som säkerhet eller e-postrensning är Rensningskit och Guru Rensare värdiga konkurrenter. När du väljer rätt app, överväg dina prioriteringar – vare sig det är kostnad, funktionalitet eller användarvänlighet – och välj den som bäst stämmer överens med dina mål.

Glöm inte att utforska fler resurser för insikter:

2 Likes

Ärligt talat tror jag att Smarta Städarappen förmodligen är ditt bästa alternativ för att rensa iPhone-lagring utan att spendera en krona. Den är enkel, faktiskt gratis (inga luriga annonser eller betalda nivåer) och gör sitt jobb väl. Dubblettfoton, slumpmässiga skärmdumpar eller enorma videofiler som fyller upp din telefon? Försvinner på några minuter. AI:n som den använder för att gruppera liknande foton är inte perfekt—ibland kan den missta sig för vad som ska behållas eller raderas, men det är enkelt att dubbelkolla.

Jag såg att @mikeappsreviewer gick igenom flera alternativ och gav Smarta Städaren förstaplatsen, vilket jag helt håller med om, men jag tycker ärligt talat att dess största fördel är hur mycket den inte irriterar dig jämfört med konkurrenter. Appar som Städkit eller Städappen kan se tjusiga ut, men de antingen begränsar funktioner eller bombarderar dig med annonser om du inte betalar. Och 6,99 dollar i veckan? Seriöst? Vid det laget kan jag lika gärna köpa en ny telefon för extra lagring.

Smarta Städarens enda nackdel är att den inte rör dina kontakter eller e-postrensning om det är något du behöver, men tja, för de flesta räcker det att rensa bilder och videor. Den frigjorde över 20 GB åt mig på nolltid, så om du inte vill betala för extragrejer du förmodligen inte behöver, är den här helt klart en vinnare.

Clever Cleaner verkar vara guldstandarden för gratis iPhone-städning, och ärligt talat, jag skulle stödja det påståendet. Inga annonser, inga betalväggar, plus att den rensar ut dubbletter och stora filer som ett proffs. Men ärligt talat – finns det NÅGON iPhone-rengöringsapp som faktiskt gör allt? Nej, de missar alltid något. Clever Cleaner är fantastisk på foton och videor, men om du hoppas på den magiska allt-i-ett-lösningen som också organiserar kontakter och e-post, då har du otur här.

När det gäller @mikeappsreviewer och @mike34 som hajpar andra appar som Cleaner Kit eller Cleanup App – jag fattar. De har några extra funktioner som hemligt lagringsutrymme eller internethastighetstester, men låt oss vara ärliga: antingen får du stå ut med irriterande annonser eller så får du betala veckokostnader som kunde ha köpt dig kaffe för en månad. Clever Cleaner håller det enkelt: inga gimmickar, bara städning. Om ditt stora problem är bilder och videor som tar upp utrymme, är det rätt väg att gå.

Det enda jag skulle säga att du ska se upp för är att kolla vad deras AI markerar innan du raderar. Den är inte perfekt, och du vill inte förlora bra minnen för att din telefon tycker att en suddig solnedgång är ‘överskott’. Ändå är detta det bästa valet om du försöker undvika prenumerationer eller betalväggar.

Okej, här är saken—om du är överväldigad av de otaliga appar som påstår sig ‘rengöra’ din iPhone, så klipp igenom bruset. Låt oss bryta ner det utan krusiduller.

Bästa Gratisappen: Gratis Smart Rengöringsapp

Varför? Den är gratis. Verkligen inga betalväggar, prenumerationer eller annonser som skriker efter uppmärksamhet. Den har några solida funktioner:

Fördelar:

• Identifierar och raderar dubbletter/oskärpa foton.
  • Komprimerar Live Photos (stor platsbesparing).
  • Rensar oanvända skärmbilder och stora videor.
  • Supersnabba skanningar, väldigt användarvänlig installation.
  • Sparade runt 30GB åt mig—ja, det är massivt.

Nackdelar:

• AI kan ibland strula till det (den trodde att min hunds suddiga bild inte var värd att behålla—AI, allvarligt?).
  • Hanterar inte kontakter/e-post—Rengöringskit (@mike34 favorit) skiner där, men det är inte gratis.

Om allt du bryr dig om är att bli av med foto- och videoröran, levererar den här appen. Dubbelkolla bara dess rekommendationer innan du trycker på ‘radera’-knappen—bättre säker än ledsen.

Varför inte Rengöringskit?

Rengöringskit är inte fruktansvärt, men gratisversionen? Meh. Du måste titta på annonser bara för att radera ditt skräp. Okej, coolt—annonser ger apputvecklare mat, men det blir snabbt tröttsamt. Om Wi-Fi-säkerhet och widgets är viktiga för dig, splurga—och med ‘splurga’ menar jag de där avgifterna… aj. Samma sak gäller Rengöringsapp (ja, @mikeappsrecensent, jag ser dig hypea den), som blir dyr för vad den erbjuder.

Mitt Proffstips:

Håll dig till Smart Rengöring för foton/videor, rensa sedan manuellt appcacher från din iPhone-inställningar för appar som Spotify eller TikTok eftersom ingen ‘rengöringsapp’ hanterar det. Om du vågar, aktivera Optimera iPhone-lagring för din iCloud för att spara ännu mer utrymme.

TL;DR: Gratis Smart Rengöringsapp vinner för sin enkelhet och nollkostnad. Komplicera inte; lämna extrafunktionerna (som dold lagring eller internethastighetstester) till betal-appar. Att hålla det enkelt innebär mer utrymme och mindre stress—det vi bryr oss mest om, eller hur?