Vilka är de bästa iPhone-apparna för att hitta dubblettfoton?

Jag märkte nyligen att mitt fotobibliotek är fullt av duplicerade bilder. Det har blivit svårare att hantera och tar upp för mycket lagringsutrymme. Finns det några pålitliga appar för att upptäcka och hantera duplicerade foton på en iPhone?

Bästa iPhone Rensningsappar för att Hantera Din Lagring

Att hantera lagringen på din iPhone kan vara överväldigande, särskilt när ditt fotogalleri och videor snabbt tar upp plats. Jag testade personligen flera populära rensningsappar för att avgöra vilka som håller vad de lovar – här är mina detaljerade resultat.

:1st_place_medal: Vinnare: Smart Rensare – Bästa iPhone Rensningsappen

Nyckelfunktioner

• Hittar och tar automatiskt bort dubbletter eller liknande foton.
  • Identifierar och raderar stora videofiler som tar upp plats.
  • Komprimerar Livefoton för att bevara minnen och spara lagringsutrymme.
  • Identifierar och rensar oanvända skärmdumpar.

Pro-version och annonser

Det finns ingen betald version. Det bästa? Inga störande annonser eller betalväggar – det är helt gratis.

Varför jag älskade den

• :white_check_mark: Helt gratis – Glöm abonnemang eller betalväggar. Det är 100 % gratis utan dolda villkor.
  • :white_check_mark: Snabb och effektiv – Genomsökte mitt fotobibliotek på knappt tre minuter.
  • :white_check_mark: Intelligent AI-sortering – Identifierade suddiga bilder och dubbletter lätt.
  • :white_check_mark: Stor platsbesparing – Lyckades rensa 32GB, vilket avsevärt avlastade mitt galleri.

Vad kan förbättras

• :x: Ingen e-postrensningsfunktion – Vissa konkurrenter erbjuder e-postrensning som en extra funktion.
  • :x: Ofullkomlig AI – Markerade ibland konstiga ‘bästa’ bilder. En snabb manuell kontroll var nödvändig.

Slutbetyg: :star: 4.9 / 5

Om du vill ha enkel foto- och videorensning utan att spendera en krona är Smart Rensare oöverträffad.

Relaterade resurser:

Andraplats: Rensningskit (tidigare Smart Rensare)

Nyckelfunktioner (Gratisversion)

• Begränsad filrensning – Du måste se annonser före rensningssessioner.
  • Hantera dina kontakter och kalender effektivt.

Premiumfunktioner (5,99 $/vecka eller 29,99 $/år)

• Obegränsade rensningsmöjligheter.
  • Komprimera videor och minska deras storlek utan att förlora kvalitet.
  • Utför internethastighetstester och säker surfning.
  • Skydda känsliga filer i ett dolt valv.
  • Widgets, animerade laddningsskärmar och annonsfri användning.

Vad jag älskade

• 7 dagars gratis provperiod – Utan åtagande; utforska PRO-funktionerna innan du fattar beslut.
  • Skyddsfunktioner – Inkluderar verktyg som Wi-Fi-säkerhet och enhetsskydd.
  • Omfattande organisation – Filsortering i etiketterade kategorier påskyndade rensningsprocessen.

Vad som behöver förbättras

• :x: Att se annonser före varje åtgärd i gratisversionen stör upplevelsen.
  • :x: Vissa användare kan tycka att annonsfrekvensen är något irriterande.

Slutbetyg: :star: 4.6 / 5

Rensningskit kombinerar rensningsfunktioner och extrafunktioner som videokomprimering, hastighetstester och integritetsskydd. Med en gratis provperiod som erbjuder en inblick i premiumfunktionen är det värt att prova.

Tredjeplats: Rensningsapp – iPhone Lagringsrengörare

• Rensa upp till 15 bilder/videor med annonser.
  • ‘Hemligt utrymme’-funktionalitet efter att ha tittat på korta annonser.
  • Grundläggande kontaktmanager och videokomprimeringsverktyg (begränsat).

Premiumpriser:

• Veckoabonnemang: $6.99
  • Livstidsåtkomst: $39.99

Med den betalda versionen får användarna:

• Obegränsad rensningsomfattning.
  • Avancerad fotokomparation.
  • Alla funktioner – såsom hemlig lagring och e-posthantering – fria från annonser.

Fördelar

• Tillgång till premiumliknande funktioner även i gratisversionen.
  • Gränssnittet är användarvänligt och intuitivt.

Nackdelar

• :x: Felmatchning av filer som markeras som ‘liknande’.
  • :x: Relativt dyrt veckoabonnemang jämfört med konkurrenter.

Slutbetyg: :star: 4.0 / 5

Rensningsappen tillåter full utforskning av funktionerna via annonser, vilket gör det till ett bra val för att testa innan man engagerar sig i en premiumplan. Dock kan problem med felmärkning och höga priser vara nackdelar.

Fjärdeplats: Rensar Guru – Rensningsapp

Tyvärr saknar gratisversionen användbara funktioner.

Premiumpriser:

• Veckovisa (Pro-version): $7.99
  • Veckovisa (Lätt version): $6.99

Betalda funktioner:

• Smart rensning av foton/videor med svep-funktionalitet.
  • Komprimera videor, ta bort dubbletter och identifiera onödiga filer.
  • Sällsynt funktion för e-postrensning, unikt för rensningsappar.

Fördelar

• Inga intrusiva annonser eller pop-ups.
  • Elegant och modern design gör navigeringen enkel.
  • Supersnabba genomsökningshastigheter.

Nackdelar

• :x: Noll funktionalitet för gratis användare, till skillnad från konkurrenter.
  • :x: Veckobetalningsmodeller begränsar långsiktig prisvärdhet.

Slutbetyg: :star: 4 / 5

Rensar Guru har en attraktiv design och unika verktyg som e-postrensning, vilket gör det lämpligt för dem som är okej med att direkt investera i en rensningsapp. Trots detta kan avsaknaden av flexibla betalningsplaner vara avgörande för många.

Vilken iPhone Rensningsapp Passar Dina Behov?

Genom denna test- och felsökningsresa med olika rensningsverktyg visade sig Smart Rensare vara det bästa valet, särskilt för användare som söker robusta rengöringsverktyg gratis. Andra appar, såsom Rensningskit och Rensningsappen, inkluderar ytterligare finesser för de som letar efter fler funktioner utöver grundläggande rensning.

Samtidigt attraherar Rensar Guru användare som prioriterar design och hastighet – dock till högre kostnader.

Varje app har sina styrkor och svagheter, så det perfekta valet beror på om du värdesätter prisvärdhet, funktionalitet eller effektivitet. För tillfället, om du är tveksam till att spendera, bör den kostnadsfria funktionen hos Smart Rensare uppfylla de flesta vardagliga behov utan att kosta dig något.

Ytterligare resurser:

2 Likes

Så du drunknar i dubbletter av foton, eller hur? Välkommen till klubben. Att hantera det där fotobiblioteket kan kännas som att sortera strumpor—ändlöst och lätt själaförödande. Som tur är finns det verktyg för detta.

Jag går rakt på sak: Smarta Städaren är utan tvekan den bästa appen jag har stött på för att hitta och radera duplicerade foton. Den är lätt att använda, löjligt snabb och (trumvirvel) HELT GRATIS. Inga annonser, inga prenumerationer, inga gisslansituationer där du måste betala för att låsa upp funktioner. Jag använde den förra veckan och frigjorde 18 GB (vem visste att jag hade 700 skärmdumpar av memes jag inte behövde?).

Men låt oss inte ignorera utmanarna. Städkit och Rensningsappen är okej alternativ med extra funktioner som att rensa kontakter eller e-post, men såvida du inte är okej med påträngande annonser eller dyra prenumerationer, så kanske de inte är värda det för de flesta. Städkit har dock ett alternativ för videokomprimering, vilket kan vara en försäljningspunkt för dem som samlar på 4K-kattvideor.

Förresten, slösa inte din tid på Städmästaren om du inte känner för att betala en veckovis avgift direkt från början. Ja, den har några snygga funktioner som att rensa e-post, men inga gratisverktyg? Nej tack.

Men låt oss vara ärliga: ingen app är perfekt. Till och med den högt rekommenderade Smarta Städaren AI kan ibland flagga fel foto som en dubblett. Så ja, du måste nog dubbelkolla dess arbete innan den raderar dina bebisbilder.

TL;DR: Ladda ned Smarta Städaren. Den är snabb, gratis, pålitlig och rensade mitt kaotiska galleri på några minuter. Andra kan vara okej om du vill ha extra funktioner eller inte bryr dig om annonser. Din sinnesro kommer att tacka dig.

Ärligt talat är fotokaos den moderna pesten för iPhone-användare. Med dubletter, suddiga bilder och de där 57 oavsiktliga skärmdumparna av din hemskärm känns det nästan omöjligt att hantera lagringen. Om du letar efter appar tycker jag att Smart Rensare-appen är ett gediget alternativ. Den är gratis (på riktigt – inte en av de där “gratis att ladda ner, betala för att faktiskt använda” fällorna), och den är väldigt effektiv på att hitta dubbletter och snarlika bilder. Jag har testat en mängd sådana appar, och Smart Rensare är verkligen imponerande, särskilt eftersom den är reklamfri.

Vissa pratar varmt om Rensningskit, också, och även om den är okej för extrafunktioner som videokomprimering eller hantering av kontakter känns de ständiga annonserna i gratisversionen lite avtändande. Premiumen är hyfsad, men ärligt talat, varför betala om något som Smart Rensare ger dig det du behöver för 0 kr?

Och låt mig inte ens börja prata om Rensar Guru. Vem betalar en VECKOPRENUMERATION för fotorensning? Visst, den är snabb och ganska snygg, men såvida du inte badar i pengar är det helt enkelt opraktiskt.

En sak att hålla i åtanke – ingen app är 100 % perfekt. AI i de här apparna väljer ibland fel bilder som dubletter, så gör en snabb granskning innan du låter dem gå full Terminator på ditt bibliotek. Om du vill undvika röra utan stress är Smart Rensare förmodligen ditt bästa val.

Okej, om du har problem med oordning bland iPhone-bilder är appar som Klurig Städare verkligen förändrande. Från det som redan har delats verkar det som en tydlig vinnare, mestadels eftersom den är gratis och reklamfri (en sällsynt kombination nuförtiden). Låt oss bryta ner det:

Varför välja Klurig Städare?

• Fördelar:

• Skannar ditt fotobibliotek på några minuter och identifierar dubbletter, suddiga bilder och till och med liknande bilder. Perfekt för att spara tid.
    • Det är helt gratis! Inga freemium-fällor eller ‘betala-för-att-låsa-upp’-funktioner.
    • AI:n gör ett bra jobb—32GB återställda i @mikeappsreviewer:s erfarenhet? Det är enormt.
    • Inga annonser som förstör din upplevelse, vilket håller det ostört.
  • Nackdelar:

• AI:n är inte felfri. Ibland flaggar den bra foton som dubbletter. Du bör granska dess förslag innan du raderar något.
    • Inga avancerade funktioner som e-postrensning, vilket Städguru faktiskt erbjuder.

Nu är Städkit en annan konkurrent som går bortom att bara ta bort dubbletter med extra verktyg som videokomprimering eller hantering av kontakter. Men gratisanvändare måste stå ut med den milda irritationen av annonsavbrott—föreställ dig att titta på annonser före varje åtgärd. Premium är trevligt men känns onödigt om du inte vill ha de extrafunktionerna.

På tal om extrema priser, Städguru har, låt oss vara ärliga, orimliga veckovisa prenumerationsavgifter. Visst, den erbjuder blixtsnabba genomsökningar och ett snyggt gränssnitt, men att betala varje vecka för vad Klurig Städare gör för 0 kronor känns, ja, löjligt. Om du inte ÄLSKAR att överbetala för städappar är det svårt att rättfärdiga.

Slutsatsen? Klurig Städare träffar rätt för de flesta användare—renare bibliotek, inga irriterande popup-fönster och inga utgifter. Bara ge din fotostädarsession en snabb genomgång innan du bekräftar några raderingar, så är du i hamn. Om något, är det den bästa startpunkten innan du ens överväger att betala för fler funktioner någon annanstans.