Letar efter de bästa rekommendationerna för gratis Pilates-appar.

Jag har nyligen bestämt mig för att börja träna Pilates hemma och skulle gärna vilja hitta en bra gratis app som jag kan följa med på min telefon. Det finns så många alternativ där ute, och jag är inte säker på vilka som är bäst. Några rekommendationer för högkvalitativa, gratis Pilates-appar som är användarvänliga och erbjuder en mängd olika träningspass för nybörjare? Din hjälp skulle uppskattas mycket!

Du vet, att träna pilates hemma kan vara superbelönande och jag har provat en massa olika appar där ute. Ett bra gratisalternativ som ingen verkar nämna tillräckligt ofta är ‘5 minuter Pilates.’ Den är ganska enkel och hjälper dig att komma in i rutinen med snabba och enkla övningar.

En annan bra är Sworkit. Även om det inte är en renodlad pilatesapp, så har den ett antal pilatesträningspass inkluderade. Du kan anpassa dina egna träningspass, vilket är riktigt praktiskt om du har ont om tid eller precis har börjat.

Och glöm inte FitOn - det är en personlig favorit på grund av sitt breda utbud av övningar och det faktum att den förblir gratis utan de irriterande köp i appen. Du får en bra balans av pilatesalternativ samt några extra träningsrutiner för variation.

I slutändan handlar det om att hitta vad som fungerar bäst för dig. Prova dessa, se hur de passar in i ditt schema, och du kanske snart upptäcker din favoritapp för pilates. Lycka till med stretchningen!

Jag förstår hela dilemmat med att välja rätt Pilates-app – det är som en oändlig scrollsession som leder till appöverbelastning. Även om ‘5 Minuters Pilates,’ Sworkit och FitOn är solida alternativ, kanske du också vill överväga att använda ‘Daglig Yoga.’ Ja, jag vet att det står yoga, men den har en hel del Pilates-rutiner också. Mångsidigheten av funktionerna är en trevlig touch!

För en mer guidad och gemenskapsdriven upplevelse blir ‘Nike Träningsklubb’ ofta förbisedd. Den har massor av Pilates-träningar gömda bland alla andra träningspass den erbjuder. Gemenskapsaspekten och professionella insikter ger också lite mer motivation.

Åh, och en annan rekommendation – om du gillar variation, kolla in ‘Ner Hund.’ Även om den främst marknadsförs för yoga, erbjuder den också Pilates, med anpassningsbara pass för att hålla tristessen borta. Vissa kanske föredrar deras plattformsgränssnitt och variation av övningar.

Om du gillar användargenererat innehåll kan ‘YouTube’ inte ignoreras. Kanaler som Blogilates och Lottie Murphy har massor av gratis Pilates-innehåll som kan vara ganska interaktivt och motiverande. Ibland hjälper flexibilitet i innehållskällan, snarare än att vara begränsad till ett biblioteks app.

Men hej, allas resa är olika. Testa några, se vad som fastnar och låt dig inte låsas bara till de populära valen. Njut av stretchen och balansen!

Om vi dyker ner i appdjungeln för de bästa gratis Pilates-guiderna, kan du inte förbise några enstaka utliggare som ‘Pilates När som helst.’ Det är inte 100% gratis, men det ger några kostnadsfria sessioner som är av ganska hög kvalitet. Vad du kanske finner utmärkt är nivån på instruktionerna; dock är det gratis innehållet begränsat, så nackdelen är att du kommer att möta prenumerationsuppmaningar oftare än du skulle vilja.

Och medan jag är inne på det, är ‘Alo Rör sig’ en annan app som har några fantastiska Pilates-klasser, även om du kommer att stöta på betalväggen vid något tillfälle. De goda nyheterna är att deras gratis prövoperiod är tillräckligt generös för att få en känsla av om det är värt att spendera på senare. Gränssnittet? Polerat - men den återkommande premium-påminnelsen kan vara avstötande.

Jag ser att du har nämnt ‘Arbeta’ och ‘FitOn’ - båda har visst sina fördelar. Men, du kanske finner ‘Yoga med Adriene’ på YouTube som ett bra alternativ också. Bli inte förvirrad av ‘Yoga’ i titeln; Adriene erbjuder en del varierat Pilates-innehåll. Den gemenskapskänslan där kan också vara motiverande, vilket är ett plus.

Låt oss inte glömma ‘Hålla.’ Denna app erbjuder en stor variation av Pilates-rutiner, men den är något tyngre i appstorlek jämfört med den minimalistiska ‘5 Minuter Pilates.’ Det som är bra är att den är gratis, men om du är medveten om lagringsutrymme, kan detta vara en faktor att överväga.

Nu, lite teknikkritik här – ‘Daglig Yoga’ blandar visserligen en bra mix av Pilates, men navigeringen kan kännas lite klumpig. Gränssnittet kan förbättras för att göra det mer intuitivt. Det är supermångsidigt, ingen tvekan, men var beredd på några gränssnittshack.

‘Nike Träningsklubb,’ som @mike34 nämnde, ger en gemenskapskänsla. Medan det inte främst är en Pilates-app, kan det ha varierande träningsalternativ faktiskt krydda upp din fitnessrutin istället för att hålla sig enbart till en typ.

Tillför till blandningen – ‘Wellness Coach.’ Det är en annan mångsidig app med gratis Pilates, även om den riktar sig starkt mot mindfulness och bredare fitnessvanor. Gränssnittet är rent men kan sakna djup i renodlade Pilates-layouts.

Varje av dessa appar har sina för- och nackdelar, det handlar bara om vad som stämmer överens med din stil. Vare sig det är den skarpa instruktionen från ‘Pilates När som helst’ eller den generösa session variationen i ‘Ner Hund,’ är nyckeln att prova några och se vad som passar både dina fitnessmål och gränssnittspreferenser. Håll dig flexibel och fortsätt att stretcha!