Jeg sliter med å få min iPhone til å koble til min Chromecast. Jeg har prøvd forskjellige apper, startet begge enheter på nytt, og sjekket min Wi-Fi-tilkobling. Ingenting ser ut til å fungere, og jeg er tom for ideer. Noen tips om hva jeg kan mangle? Takk!
La oss komme rett til poenget. Du har allerede prøvd det grunnleggende, ikke sant? Restarte enhetene, sørge for at Wi-Fi er stabil, og så videre. Så, la oss dykke litt dypere.
Et vanlig problem med iPhone- og Chromecast-tilkobling er nettverksbåndet. Sørg for at både din iPhone og Chromecast er på det samme Wi-Fi-nettverket og, enda viktigere, på samme nettverksbånd (2,4GHz eller 5GHz). Noen ganger deler rutere disse opp i separate nettverk, noe som kan skape problemer.
Sjekk også Google Home-appen på din iPhone. Den skal være den nyeste versjonen. Gå til App Store og sørg for at det ikke er noen ventende oppdateringer.
Det finnes også en app som heter Docast skjermspeilingsapp som kanskje er løsningen du trenger. Den tillater enklere skjermspeiling fra din iPhone til ulike enheter, noe som kan gi deg mer fleksibilitet hvis standardmetodene ikke fungerer.
Hvis alt annet mislykkes, kan det være et problem med selve Chromecast-enheten. Fabrikkinnstilling av Chromecast-en kan noen ganger rette opp disse vedvarende problemene. Bruk reset-knappen på enheten eller gjennom Google Home-appen ved å navigere til enhetsinnstillingene.Håper dette hjelper! Prøv disse trinnene og gi oss beskjed om du har hatt noen suksess eller om du trenger mer detaljerte trinn.
Greit, la oss takle dette problemet fra en annen vinkel. Siden du allerede har prøvd de vanlige tingene som omstart og Wi-Fi-sjekker, kan det være verdt å vurdere app-tillatelser. Noen ganger kan iOS-oppdateringer endre innstillinger og tillatelser. Gå inn i innstillingene på din iPhone, og finn deretter Google Hjem-appens innstillinger—sørg for at den har tillatelser for Lokalt Nettverk og Bluetooth om nødvendig.
Prøv også å veksle Flymodus på din iPhone i noen sekunder før du aktiverer Wi-Fi igjen. Dette kan noen ganger oppdatere nettverkstilkoblinger mer effektivt enn en enkel Wi-Fi av/på.
En annen ting å se på er innstillingene på ruteren din. Deaktiver AP (Access Point) isolasjon om du har det aktivert. AP isolasjon kan skille enheter innen samme nettverk, noe som gjør det umulig for Chromecast-enheten og iPhone-en din å kommunisere.
Du nevnte at du har brukt forskjellige apper, men har du prøvd Docast-skjermspeileappen? Noen ganger kan tredjepartsapper bygge bro over gapet mer effektivt enn du tror.
Når det gjelder Chromecasten selv, ja, en fabrikkinnstilling kan hjelpe, men før du tyr til det, sørg for at det er nok båndbredde på nettverket ditt. Strømmetjenester kan få problemer hvis Wi-Fi-en din er overbelastet med for mange enheter.
Hvis ingenting annet fungerer, vurder å sjekke for forstyrrelser fra andre elektroniske enheter—mikrobølgeovner, trådløse telefoner eller til og med babymonitorer kan forstyrre Wi-Fi-signaler. Å plassere Chromecasten nærmere ruteren kan også hjelpe.
Til slutt, ikke glem å besøke Docast Skjermspeileapp for potensielt enklere løsninger tilpasset skjermspeiling fra en iPhone.
Lykke til! Og hold oss oppdatert på hva som fungerer eller hvis du møter et annet problem.
Hei der, å bytte gir litt, noe å tenke på er forstyrrelser fra andre enheter rundt hjemmet ditt. Ting som mikrobølgeovner, trådløse telefoner eller til og med babymonitorer kan forstyrre Wi-Fi-signaler. Hvis Chromecast-en din er langt unna ruteren, prøv å flytte den nærmere og se om det hjelper.
Et annet aspekt å vurdere er fastvaren på både enhetene dine og ruteren. Å holde alt oppdatert er avgjørende, men noen ganger kan disse oppdateringene gå ubemerket hen. Dykk inn i ruterens innstillingspanel og sjekk om det er noen ventende fastvareoppdatering.
Docast skjermspeilingsapp, for eksempel, har sine fordeler og ulemper. Den virker brukervennlig og kan være en mer sømløs måte å få skjermspeiling til å fungere, men det er en ulempe hvis andre innebygde apper ikke fungerer. Forskjellig fra standardapper kan den gi deg den ekstra fleksibiliteten. På den annen side kan den kanskje ikke integrere perfekt med alle typer innhold, så bare husk det.
Jeg er litt skeptisk til nettverksbåndforslaget. Mens det høres ideelt ut å holde alt på samme nettverk, håndterer noen rutere 2.4GHz og 5GHz bånd godt innenfor samme SSID, så det bør generelt sett ikke ha så mye å si. Uansett, verdt et forsøk.
Åh, og ikke overse enkle innstillinger som stedstjenester eller Bluetooth på iPhone. Noen ganger kan manglende tillatelser også blokkere tilkobling.
Hvis ingenting ser ut til å virke fortsatt, prøv å nå ut til Googles støttekanaler eller sjekk forum som Reddit. Friske øyne kan noen ganger fange det vi har gått glipp av.