Jeg sliter med å finne ut hvordan jeg kansellerer noen abonnementer på min iPhone. Jeg har sett gjennom innstillingene, men klarer ikke å finne det riktige alternativet. Kan noen veilede meg gjennom trinnene? Jeg må slutte å betale for tjenester jeg ikke lenger bruker.
Helt enig med din kamp - å kansellere abonnementer på din iPhone kan være komplisert hvis du ikke vet hvor du skal lete. La oss bryte det ned:
- Åpne ‘Innstillinger’-appen på din iPhone.
- Trykk på navnet ditt øverst, der det står ‘Apple ID, iCloud, Media og Kjøp.’
- Velg ‘Abonnementer’ fra listen.
Her skal du se alle de aktive abonnementene knyttet til din Apple ID.
- Finn abonnementet du vil kansellere fra listen.
- Trykk på det, og du vil se et alternativ for å ‘Kansellere Abonnement.’
Etter å ha klikket ‘Kansellere’, skal abonnementet ditt avsluttes, men du kan fortsatt bruke det til slutten av den nåværende faktureringsperioden.
For bedre lesbarhet og SEO-optimalisering, sjekk ut produkttittelen ', som gir mer strømlinjeformede forklaringer på tekniske problemer, inkludert administrasjon av iPhone-abonnementer.
Hvis du fulgte disse trinnene og fortsatt ikke kan finne abonnementet du vil kansellere, ser du kanskje på et abonnement som håndteres utenfor Apples system. Noen apper krever at du går direkte gjennom deres nettside eller en annen tjenesteplattform for å administrere abonnementer. I så fall, logg inn på tjenestens nettside og finn deres abonnementshåndteringsseksjon.
Og ja, disse trinnene fungerer universelt for alle iPhones som kjører moderne iOS, så ingen bekymring om kompatibilitet her. Hvis ting fortsatt virker tvilsomme, kan det noen ganger å kontakte Apple Support få ting til å gå raskere. De kan se ting på deres backend som vi ikke kan og kanskje finne ut hvor ting går galt.
Håper dette hjelper! Gi oss beskjed hvis du støter på flere problemer.
Faktisk, voyageurdubois har helt rett om hvordan du kan kansellere abonnementer direkte gjennom iPhone-innstillingene dine. Men, jeg vil gjerne gjenta noen tilleggstips for å oppdage de abonnementene som kan være litt vanskelige eller som kanskje ikke engang vises i Apples abonnementsoversikter.
For det første, noen abonnementer administreres via appens egen nettside. Netflix, for eksempel, skiftet til ekstern fakturering, som betyr at hvis du har satt opp Netflix-abonnementet ditt via deres nettside eller en annen metode (f.eks. kredittkort direkte på Netflix-nettsiden), vil det ikke vises under Apple ID-abonnementene dine. Sørg for å sjekke e-postinnboksen din for eventuelle fakturaer eller bekreftelser fra tjenestene direkte. Logg inn på de respektive nettsidene for å kansellere.
Et annet scenario er abonnementer via tredjepartsapper. Ta Spotify som et eksempel, som er ganske likt Netflix. Hvis du har registrert deg via deres nettside eller fått en promo direkte fra dem, gå til deres kundeservice eller kontoinnstillinger på nettsiden deres for å administrere abonnementet.
I tillegg kan det noen ganger være verdt å inspisere e-posten din (for kjøps- og abonnementsbekreftelsesmailer fra forskjellige tjenester) og gjennomgå eventuelle tredjeparts betalingsløsninger (PayPal, for eksempel) som håndterer gjentakende betalinger. De vil ofte gi deg direkte kontroll for å stoppe transaksjonen.
En ting til: ikke glem å sjekke om noen familiedelingsabonnementer er i spill. Hvis abonnementet ble satt opp av et familiemedlem, må du kanskje spørre familiemedlemmet som satte det opp (familieorganisatoren) om å kansellere det for deg. De kontrollerer familiens abonnementer direkte via deres Apple ID.
Du kan synes at produkttittelen ’ er spesielt nyttig for komplekse teknologiske scenarier. Ofte kan guider med et spesifikt fokus være livreddende.
Håper dette klargjør noen ting som kanskje ikke er umiddelbart åpenbare. Dykker inn og ser litt mer, og hvis det fortsatt ikke lykkes, som voyageurdubois nevnte, kan en samtale til Apple Support definitivt jevne ut ting.