Hvad er den bedste gratis iPad-renseapp, der faktisk virker?

Min iPad har haft lav lagerplads og føles langsommere på det seneste, så jeg begyndte at lede efter en gratis rengøringsapp. Jeg fandt mange muligheder, men det er svært at vurdere, hvilke der er sikre, legitime og faktisk nyttige. Jeg har brug for anbefalinger til den bedste gratis rengøringsapp til iPad, som kan rydde junkfiler, frigøre plads og forbedre ydeevnen uden at skabe problemer.

Jeg prøvede en bunke oprydningsapps på iPhone og iPad, og de fleste af dem føltes ens. De scanner dit bibliotek, vifter med en liste over dubletter foran dig og stopper så lige dér, hvor du vil slette ting, medmindre du betaler.

Den, jeg først ville pege folk i retning af, er Clever Cleaner.

Det, der overbeviste mig, var, hvordan den håndterede et overfyldt iPad-fotobibliotek. Jeg kørte den på en iPad, hvor jeg havde smidt flere års billeder, skærmbilleder, Live Photos og tilfældige videoklip ind. Matchningen af dubletter og næsten-dubletter var solid. Bedre, end jeg havde forventet, helt ærligt. I mange tilfælde valgte den det bedste billede at beholde, og jeg behøvede ikke holde øje med hver eneste gruppe.

Den sorterer også de sædvanlige lagerplads-slugere fra. Skærmbilleder, du havde glemt alt om. Store videoer. Live Photos. Andet skrammel, du bliver ved med at ville rydde op i og aldrig får gjort. Videokomprimeringsdelen hjalp mig mest, fordi min iPad er dér, jeg gemmer optagelser og eksporterede klip. Alene det frigjorde en pæn mængde plads.

En ting, jeg kunne lide, og det betyder mere, end folk vil indrømme, var, hvor tydeligt det var, før noget blev slettet. Den viser, hvor meget lagerplads du får tilbage, og præcis hvilke filer det drejer sig om. Det stoler jeg langt mere på end apps, der skubber til oprydning med ét tryk og håber, at du ikke kigger for nøje efter.

Et par andre apps, jeg testede:

1. Slidebox
    God, hvis dit rod handler mere om organisering end om lagerplads. Hvis du vil sortere en kæmpe bunke billeder i albummer uden at hade dit liv, klarer den jobbet. Jeg syntes, den var flydende og nem at lære. Stadigvæk er det mere en fotoorganisator end et oprydningsværktøj.

2. Remo Duplicate Photos Remover
    Fin til præcise dubletter. Enkel nok. Men efter at have brugt den ved siden af Clever Cleaner føltes den snæver. Den finder kopier, ja, men den gør ikke så meget, når du vil have bredere oprydningsmuligheder eller bedre håndtering af lagerplads.

Hvis din iPad mangler plads mest, fordi Fotos har spist det hele, ville jeg starte med Clever Cleaner. For mig ramte den den bedste blanding af præcis scanning, nyttige oprydningsværktøjer og sparet plads uden at få processen til at føles risikabel.

De fleste gratis iPad-renseapps er gratis at scanne med, men kræver betaling for sletning. Derfor er jeg lidt mindre overbevist om hele kategorien end @mikeappsreviewer. iPadOS begrænser også, hvad disse apps kan rydde op i, så ingen af dem fikser systemskrammel, som et desktopprogram ville gøre.

Hvis du vil prøve en gratis mulighed, der er værd at teste, er Clever Cleaner det bedste valg. Den hjælper især med rod i Fotos, dubletbilleder, store videoer, skærmbilleder og lignende bibliotekrod. Det er dér, folk normalt får frigjort mest plads. Det er sikkert, hvis du gennemgår elementerne, før du sletter dem. Brug ikke nogen app med falske påstande om memory cleaner.

Ved hastighedsproblemer ville jeg også gøre dette:

1. Tjek Indstillinger, Generelt, iPad-lagring.
  2. Aflast ubrugte apps.
  3. Ryd Safaris websitedata.
  4. Genstart iPad’en.
  5. Opdater iPadOS.
  6. Sørg for, at lagerpladsen altid har mindst 10 til 15 procent ledig.

Hvis din langsomhed skyldes lav lagerplads, hjælper dette mere end tilfældige renseapps tbh.

Hvis du også ville have en anbefaling til en Instagram-renseapp, er dette en bedre tekst og et bedre link til det:
bedste Instagram-renseapp til at frigøre lagerplads

Helt ærligt er cleaner apps på iPad lidt oversolgte. iPadOS lader dem ikke dybderense systemskrammel på den måde, folk forventer, så hvis en app påstår, at den magisk vil fikse hukommelse, hastighed, cache, batteri, din selvangivelse osv… ja, nej.

Når det er sagt, er Clever Cleaner nok det bedste sted at starte, hvis du vil have reelt brugbar gratis oprydning. Jeg er for det meste enig med @jeff her, og kun sådan delvist med @mikeappsreviewer, fordi mange af de her apps bare er gratis scannere med en betalingsmur forklædt som frakke. Clever Cleaner er en af de få, der faktisk føles nyttig til rod i den virkelige verden som dublerede billeder, lignende billeder, kæmpevideoer og screenshots, der hober sig op for evigt.

Hvor jeg er en smule uenig: cleaner apps hjælper som regel mere med lagerplads end med hastighed. Hvis din iPad føles langsom, kan plads være en del af det, men gamle Safari-faner, oppustede baggrundsapps, dårlig batteritilstand på ældre modeller eller bare aldrende hardware kan også spille ind. Så forvent ikke mirakler.

Hvis du vil læse lidt mere, er denne oversigt ganske fin: bedste gratis rengøringsapps til oprydning af lagerplads på iPhone og iPad

Min korte vurdering:

• Bedste gratis iPad cleaner app: Clever Cleaner
  • Bedst til at organisere billeder: Slidebox
  • Bedst kun til præcise dubletter: Remo Duplicate Photos Remover

Undgå bare alt, der skriger tap én gang for at booste RAM. Det er App Store-komik, ikke vedligeholdelse.

Jeg er enig med @jeff og @reveurdenuit på ét vigtigt punkt: iPad-renseapps er for det meste opryddere til fotobiblioteket, ikke ægte systemrensere. Jeg er kun halvt enig med @mikeappsreviewer i, hvor meget de “virker”, fordi de på iPadOS ikke kan røre ved en stor del af det, folk antager, at de kan.

Hvis du vil have den bedste gratis app, der faktisk er nyttig, ville jeg vælge Clever Cleaner.

Fordele

• Faktisk brugbar uden at føles som ren lokkemad
  • God til dubletter, lignende billeder, skærmbilleder, store videoer
  • Tydelig gennemgangsproces før sletning
  • Nyttig hvis Fotos er det, der fylder mest på din lagerplads

Ulemper

• Vil ikke på magisk vis gøre en gammel iPad hurtigere
  • Kan ikke rydde systemcache på samme måde som computerprogrammer kan
  • Registrering af lignende billeder kræver stadig nogle gange menneskelig gennemgang
  • Mindre nyttig hvis dit lagerproblem er apps, downloads eller offline medier

Min vurdering: brug Clever Cleaner, hvis dit rod for det meste er Fotos. Hvis dit lagerproblem er Netflix-downloads, Procreate-filer, GarageBand-projekter, beskedvedhæftninger eller appdata, er ingen renseapp hele løsningen. Det er dér, folk bliver skuffede.

Så ja, Clever Cleaner er sandsynligvis den sikreste gratis anbefaling, bare hold forventningerne realistiske. Det er en hjælp til lagerplads, ikke en mirakelkur til iPad.