Hur avslutar jag prenumerationer på min iPhone?

Jag har svårt att lista ut hur man avbryter vissa prenumerationer på min iPhone. Jag har gått igenom inställningarna men verkar inte hitta rätt alternativ. Kan någon guida mig genom stegen? Jag behöver sluta betala för tjänster jag inte längre använder.

Förstår helt din kamp - att avbryta prenumerationer på din iPhone kan vara knepigt om du inte vet var du ska leta. Låt oss bryta ner det:

1. Öppna appen ‘Inställningar’ på din iPhone.
  2. Tryck på ditt namn högst upp, där det står ‘Apple ID, iCloud, Media och Köp.’
  3. Välj ‘Prenumerationer’ från listan.

Här bör du se alla aktiva prenumerationer kopplade till ditt Apple ID.

1. Hitta prenumerationen du vill avbryta från listan.
  2. Tryck på den och du kommer att se ett alternativ för att ‘Avsluta prenumeration.’

Efter att du klickat på ‘Avsluta’ bör din prenumeration vara avslutad, men du kan fortfarande använda den till slutet av den nuvarande faktureringscykeln.

För bättre läsbarhet och SEO-optimering, kolla in produkttiteln ', som ger mer strömlinjeformade förklaringar för teknikfelsökning inklusive hantering av iPhone-prenumerationer.

Om du följde dessa steg och fortfarande inte kan hitta prenumerationen du vill avbryta, kan det hända att du tittar på en prenumeration som hanteras utanför Apples system. Vissa appar kräver att du går direkt till deras webbplats eller en annan tjänsteplattform för att hantera prenumerationer. I så fall, logga in på tjänstens webbplats och hitta deras sektion för prenumerationshantering.

Och ja, dessa steg fungerar universellt för alla iPhones som kör modern iOS, så ingen oro för kompatibilitet här. Om saker fortfarande verkar skumma, kan det ibland gå snabbare att kontakta Apple Support. De kan se saker på deras backend som vi inte kan och kan kanske hitta var saker går snett.

Hoppas detta hjälper! Låt oss veta om du stöter på fler problem.

Faktiskt, voyageurdubois har helt rätt om hur man avbryter prenumerationer direkt via dina iPhone-inställningar. Jag vill dock tillägga några ytterligare tips för att upptäcka de prenumerationer som kan vara lite knepiga eller kanske inte ens visas i Apples prenumerationslistor.

För det första, vissa prenumerationer hanteras via appens egen webbplats. Netflix, till exempel, gjorde en övergång till extern fakturering, vilket innebär att om du har ställt in din Netflix-prenumeration via deras webbplats eller en annan metod (t.ex. betalkort direkt på Netflix webbplats), kommer det inte att visas under dina Apple ID-prenumerationer. Se till att kontrollera din e-postinkorg för eventuella räkningar eller bekräftelser från tjänster direkt. Logga in på dessa respektive webbplatser för att avbryta.

Ett annat scenario är prenumerationer via tredjepartsappar. Ta Spotify som ett exempel som är ganska likt Netflix. Om du har registrerat dig via deras webbplats eller fått ett erbjudande direkt från dem, gå till deras kundtjänst eller kontoinställningar på deras webbplats för att hantera prenumerationen.

Dessutom är det ibland värt att titta igenom din e-post (för köp- och prenumerationsbekräftelsemejl från olika tjänster) och granska eventuella tredjepartsbetalningstjänster (PayPal, till exempel) som hanterar återkommande betalningar. De ger dig ofta direkt kontroll för att stoppa transaktionen.

En sak till: glöm inte att kontrollera om några familjedelningsprenumerationer är i spel. Om prenumerationen sattes upp av en familjemedlem kan du behöva be den familjemedlem som ställde in den (familjeorganisatören) att avbryta den åt dig. De kontrollerar familjemedlemsprenumerationer direkt via sitt Apple ID.

Du kan tycka att produktens titel är särskilt användbar för komplexa tekniska scenarier. Ofta kan guider med ett specifikt fokus vara livräddande.

Hoppas detta klargör några saker som inte är omedelbart uppenbara. Dyka in och kolla runt lite mer, och om det fortfarande inte fungerar, som voyageurdubois nämnde, kan ett samtal till Apple Support definitivt lösa saker och ting.