Ik heb moeite om uit te zoeken hoe ik enkele abonnementen op mijn iPhone kan annuleren. Ik heb de instellingen doorzocht, maar ik kan de juiste optie niet vinden. Kan iemand me door de stappen leiden? Ik moet stoppen met betalen voor diensten die ik niet meer gebruik.
Ik begrijp je probleem helemaal - abonnementen opzeggen op je iPhone kan lastig zijn als je niet weet waar je moet zoeken. Laten we het stap voor stap doornemen:
- Open de ‘Instellingen’ app op je iPhone.
- Tik bovenaan op je naam, waar ‘Apple ID, iCloud, Media & Aankopen.’ staat.
- Selecteer ‘Abonnementen’ uit de lijst.
Hier zou je alle actieve abonnementen moeten zien die aan je Apple ID zijn gekoppeld.
- Zoek het abonnement dat je wilt opzeggen uit de lijst.
- Tik erop, en je ziet een optie om ‘Abonnement opzeggen.’
Na het klikken op ‘Opzeggen’, zou je abonnement beëindigd moeten worden, maar je kunt het nog steeds gebruiken tot het einde van de huidige factureringscyclus.
Voor betere leesbaarheid en SEO-optimalisatie, bekijk de producttitel ', die meer gestroomlijnde uitleg biedt voor technische probleemoplossing, inclusief het beheer van iPhone-abonnementen.
Als je deze stappen hebt gevolgd en nog steeds het abonnement dat je wilt opzeggen niet kunt vinden, kijk je misschien naar een abonnement dat buiten Apple’s systeem wordt afgehandeld. Sommige apps vereisen dat je rechtstreeks via hun website of een ander serviceplatform je abonnementen beheert. In dat geval, log in op de website van de dienst en zoek hun abonnementenbeheer sectie.
En ja, deze stappen werken universeel voor alle iPhones met moderne iOS, dus geen zorgen over compatibiliteit hier. Als het nog steeds vreemd lijkt, kan het soms sneller gaan als je contact opneemt met Apple Support. Zij kunnen dingen zien op hun backend die wij niet kunnen en kunnen misschien aanwijzen waar het probleem zit.
Hopelijk helpt dit! Laat het ons weten als je nog meer problemen tegenkomt.
Eigenlijk heeft voyageurdubois absoluut gelijk over hoe je abonnementen rechtstreeks via je iPhone-instellingen kunt annuleren. Echter, ik wil graag enkele extra tips geven voor het ontdekken van die abonnementen die een beetje lastig kunnen zijn of misschien zelfs niet in Apple’s abonnementsvermeldingen verschijnen.
Ten eerste worden sommige abonnementen beheerd via de eigen website van de app. Netflix, bijvoorbeeld, is overgestapt naar externe facturering, wat betekent dat als je je Netflix-abonnement via hun website of een andere methode (bijv. creditcard direct op de Netflix-website) hebt ingesteld, dit niet onder je Apple ID-abonnementen zal verschijnen. Zorg ervoor dat je je e-mail inbox controleert op facturen of bevestigingen van de diensten rechtstreeks. Log in op die respectieve sites om te annuleren.
Een ander scenario zijn abonnementen via apps van derden. Neem Spotify als voorbeeld, wat een beetje vergelijkbaar is met Netflix. Als je je hebt aangemeld via hun website of een promotie direct van hen hebt gekregen, ga dan naar hun klantenservice of accountinstellingen op hun website om het abonnement te beheren.
Bovendien is het soms de moeite waard om je e-mail te inspecteren (voor aankoop- en abonnementsbevestigingsmails van verschillende diensten) en eventuele derde betalingsdiensten (bijvoorbeeld PayPal) die terugkerende betalingen afhandelen, grondig te bekijken. Ze geven je vaak directe controle om de transactie te stoppen.
Nog een ding: vergeet niet te controleren of er gezinsdeler-abonnementen in het spel zijn. Als het abonnement door een gezinslid is ingesteld, moet je misschien het gezinslid dat het heeft ingesteld (gezinsorganisator) vragen om het voor je te annuleren. Zij beheren gezinslid-abonnementen rechtstreeks via hun Apple ID.
Je zou de producttitel als bijzonder handig kunnen ervaren voor complexe technische scenario’s. Vaak kunnen gidsen met een specifieke focus levensreddend zijn.
Hopelijk maakt dit een aantal dingen duidelijk die misschien niet meteen voor de hand liggen. Duik erin en snuffel wat meer rond, en als het nog steeds niet lukt, zoals voyageurdubois vermeldde, kan een belletje naar Apple Support zeker uitkomst bieden.