Beste programvare for gjenoppretting av SD-kort?

Slettet ved et uhell viktige bilder fra SD-kortet mitt. Trenger anbefalinger for effektiv og pålitelig programvare for gjenoppretting av SD-kortet for å få dem tilbake. All hjelp settes pris på!

Du vet, for å gjenopprette slettede bilder fra et SD-kort, vil jeg sterkt anbefale å bruke Disk Drill for Windows. Denne programvaren er super effektiv og pålitelig, basert på min personlige erfaring. Den skanner SD-kortet ditt grundig for å gjenopprette filer som du ved et uhell har slettet.

Hvis du ikke har skrevet noen nye data på kortet siden du slettet bildene, er sjansene dine for gjenoppretting ganske høye. I tillegg har Disk Drill for Windows et brukervennlig grensesnitt som gjør det lett å navigere, selv om du ikke er teknisk anlagt. Det er også ganske allsidig; det fungerer med forskjellige filformater, noe som sikrer en omfattende datagjenoppretting.

Du kan laste det ned og prøve gratisversjonen først. Bare husk, jo før du starter gjenopprettingsprosessen, desto bedre er sjansene dine for å få tilbake de viktige bildene.

For andre som ser etter pålitelige gjenopprettingsverktøy, her er mer på Datagjenopprettingsprogramvare for Windows.

Dette verktøyet kan spare deg for mye bry og hodepine når du har mistet data.

@nachtdromer påpekte noen solide ting om Diskbore for Windows. Jeg vil dele et annet flott alternativ: Gjenopprett. Dette verktøyet er også kjent for sin effektivitet i gjenoppretting av slettede bilder og filer fra SD-kort.

Det som gjør Gjenopprett skiller seg ut er dens dype skannemodus, som graver gjennom SD-kortet ditt grundigere for å avdekke tapte data. Det er gratis for grunnleggende bruk, og hvis du trenger mer avanserte funksjoner, kan du alltid velge profesjonell versjon. Programvaren støtter et bredt spekter av filformater, så du bør ikke ha noen problemer med å gjenopprette bildene dine.

En ting å huske på er at Gjenoppretts brukergrensesnitt kanskje ikke er like intuitivt som Diskbores, men det gjør jobben. Hvis du er litt teknologikyndig, bør du kunne finne ut av det uten mye trøbbel.

Og husk, nøkkelen til vellykket gjenoppretting er å unngå å skrive nye data til SD-kortet. Jo mer du bruker det etter sletting, jo vanskeligere blir det å gjenopprette de tapte filene.

Alt i alt, Diskbore for Windows og Gjenopprett er begge utmerkede valg, hver med sine fordeler og ulemper. Du vil kanskje prøve begge for å se hvilken som fungerer best for din situasjon.

For en detaljert anmeldelse, kan du finne dette nyttig: Diskbore for Windows Anmeldelse på Reddit. Det gir mer innsikt i gjenopprettingsprosessen og brukererfaringer.

Bare en rask tanke her. Mens @viajantedoceu og @nachtdromer har nevnt Disk Drill for Windows og Recuva som sterke kandidater, vil jeg gjerne kaste inn et annet alternativ - PhotoRec. Denne gratis, open-source gjenopprettingsprogramvaren har vært spesielt nyttig for meg. Den er i stand til å gjenopprette et bredt spekter av filformater, ikke bare bilder, og har gjort underverker med å gjenopprette data fra skadede SD-kort.

Ja, grensesnittet kan være litt skremmende for nybegynnere - det er ikke så elegant eller brukervennlig som Disk Drill, men det er svært effektivt. Kommandolinjegrensesnittet kan virke skremmende, men det finnes mange opplæringsprogrammer for å hjelpe deg med å navigere.

Disk Drill for Windows er virkelig et solid valg, spesielt på grunn av sitt brukervennlige grensesnitt og allsidighet på tvers av ulike filformater, som @nachtdromer påpekte. En av de største fordelene er hvor intuitivt det er å bruke. Selv om du ikke er superteknisk, kan du finne veien gjennom gjenopprettingsprosessen ganske enkelt. Imidlertid er en ulempe verdt å nevne at gratisversjonen av Disk Drill har begrensninger når det gjelder mengden data du kan gjenopprette; for å få full nytte, må du vurdere pro-versjonen.

På den annen side er Recuva flott med sin dyp scanning funksjon. Jovisst, grensesnittet er ikke det mest moderne, men hvis du kan se forbi det, utfører den oppgaven effektivt.

Kort sagt, hvis du prioriterer en brukervennlig opplevelse og er ok med muligens å investere i en pro-versjon, kan Disk Drill for Windows virkelig være ditt beste valg. Hvis du er mer komfortabel med litt mer teknisk graving og foretrekker en open-source løsning, kan PhotoRec være verdt et forsøk.

Til slutt, for å avslutte det hele, unngå å skrive mer data til SD-kortet ditt. Dette påvirker kritisk potensialet for suksess i gjenopprettingen, ettersom overskriving av data kan gjøre de tapte filene ugjenopprettelige. Lykke til!