Bästa programvaran för SD-kortåterställning?

Råkade radera viktiga foton från mitt SD-kort. Behöver rekommendationer för effektiv och pålitlig programvara för SD-kortåterställning för att få tillbaka dem. All hjälp uppskattas!

Du vet, för att återställa raderade foton från ett SD-kort skulle jag starkt rekommendera att använda Disk Drill för Windows. Denna programvara är super effektiv och pålitlig, baserat på min personliga erfarenhet. Den skannar ditt SD-kort noggrant för att återställa filer som du har raderat av misstag.

Om du inte har skrivit någon ny data på kortet sedan du raderade fotona, är dina chanser att återställa dem ganska höga. Plus, Disk Drill för Windows har ett användarvänligt gränssnitt, vilket gör det lätt att navigera, även om du inte är teknikintresserad. Det är också ganska mångsidigt; det fungerar med olika filformat och säkerställer en omfattande dataåterställning.

Du kan ladda ner det och prova gratisversionen först. Kom bara ihåg, ju tidigare du börjar återställningsprocessen, desto bättre är dina chanser att få tillbaka de viktiga fotona.

För andra som letar efter pålitliga återställningsverktyg, här är mer på Dataåterställningsprogram för Windows.

Detta verktyg kan spara dig mycket besvär och huvudvärk när du hanterar förlorad data.

@nachtdromer gjorde några bra poänger om Disk Drill för Windows. Jag skulle vilja dela med mig av ett annat bra alternativ: Recuva. Detta verktyg är också känt för sin effektivitet i att återställa raderade foton och filer från SD-kort.

Vad som gör att Recuva sticker ut är dess djupskanningsläge, som går igenom ditt SD-kort mer noggrant för att hitta förlorad data. Det är gratis för grundläggande användning, och om du behöver mer avancerade funktioner kan du alltid välja den professionella versionen. Programvaran stöder ett brett utbud av filformat, så du borde inte ha några problem att återställa dina foton.

En sak att tänka på är att Recuvans gränssnitt kanske inte är lika intuitivt som Disk Drill’s, men det gör jobbet. Om du är något tekniskt kunnig borde du hitta din väg runt det utan mycket besvär.

Och kom ihåg, nyckeln till lyckad återställning är att undvika att skriva någon ny data på SD-kortet. Ju mer du använder det efter radering, desto svårare blir det att återställa de förlorade filerna.

Sammanfattningsvis är Disk Drill för Windows och Recuva båda utmärkta val, var och en med sina fördelar och nackdelar. Du kanske vill prova båda för att se vilken som fungerar bäst för din situation.

För en detaljerad recension, kan du hitta detta hjälpsamt: Disk Drill för Windows Recension på Reddit. Det ger mer insikter i återställningsprocessen och användarupplevelser.

Bara en snabb tanke här. Medan @viajantedoceu och @nachtdromer har nämnt Disk Drill för Windows och Recuva som starka kandidater, vill jag lägga till ett annat alternativ - PhotoRec. Denna gratis, öppen källkods-återställningsprogramvara har varit särskilt användbar för mig. Den kan återställa en mängd olika filformat, inte bara foton, och har gjort underverk med att återställa data från skadade SD-kort.

Ja, gränssnittet kan vara lite skrämmande för nybörjare - det är inte lika snyggt eller användarvänligt som Disk Drill, men det är mycket effektivt. Kommandoradsgränssnittet kan verka avskräckande, men det finns gott om handledningar som hjälper dig att navigera.

Disk Drill för Windows är verkligen ett bra val, särskilt på grund av dess användarvänliga gränssnitt och mångsidighet över olika filformat, vilket @nachtdromer påpekade. En av dess största fördelar är hur intuitivt det är att använda. Även om du inte är super teknik-kunnig, kan du ganska enkelt hitta din väg genom återställningsprocessen. En nackdel värd att nämna är dock att gratisversionen av Disk Drill har begränsningar när det gäller mängden data du kan återställa; för att få fulla fördelar måste du överväga pro-versionen.

Å andra sidan är Recuva bra med sin djupskanningsfunktion. Visst, dess gränssnitt är inte det mest moderna, men om du kan se förbi det, utför det uppgiften effektivt.

Kort sagt, om du prioriterar en användarvänlig upplevelse och är okej med att eventuellt investera i en pro-version, kan Disk Drill för Windows verkligen vara ditt bästa val. Om du är mer bekväm med lite mer teknik-kunnig grävande och föredrar en öppen källkodslösning, kan PhotoRec vara värt att prova.

Slutligen, för att sammanfatta, undvik att skriva mer data till ditt SD-kort. Detta påverkar kritiskt den potentiella framgången för din återställning, eftersom överskrivning av data kan göra de förlorade filerna oåterkalleliga. Lycka till!